1e Zwolle en 10de Kust Marathon

Al weer meer dan n jaar kreeg ik de vraag of ik mee deed aan deze nieuwe M sorry `I live for the day and tomorrow is another one` maar goed 30-09-2012 was ik der bij zal ik dan maar zeggen de 1e Zwolse Marathon, de zomerstop was goed gelukt en we moeten duidelijk terug aan het werk kilometers in de benen krijgen en zo doet ervan alles op, mooie loopjes, nu wint het verstand niet altijd maar het enthousiasme en vele mensen moeten er niet aan denken maar ik daar in tegen heb er gewoon zin in n dagje stappen.

*30-09-2012 ZwolleMarathon*

Pec Zwolle stadion 4uur 430 moet kunnen tog, maarja, half rondje veld de straat op en de pas zit er niet goed op ´dat heb je wel eens´ eerste 10k 55min laat ik de groep 4uur al schieten Ruud, Claudia lopen lekker door,  n stuk tegen wind tot 15k doet me nog even vechten maar de boel blokkeert benen vol, Bert  nog van nu al klaar ´neen kkom zoweer´ rond het 21k punt is het echt klaar, dus dan maar wachten op n volgende groep 415/430 nee nu nog even niet, intussen loop ik wat te praten met n aantal Debutanten en op groep 445 Ton en Jannet sluiten we aan, mooi rustig tempo en achter blijven, wat bij mij nog wel eens het geval is dat ik niet rustig kan lopen, maar doe me best en de benen herstellen zowaar na nog n aantal lopers opgepikt te hebben, die net dat stukje steun nodig hadden om weer door te lopen,  het zijn van die momenten, die alles doen vergeten en voor je het weet loop je rond het 40km punt, toch n breekpunt en de boel schiet vol boven, kuiten oke looppas de ontspanning en het werk echt niet ´Nog n klein stukje` waarop k dan wel eens de neiging heb  om te zeggen dat zeiden zo 4uur geleden ook al, maar goed het blijft n tijd´s opname van het moment en soms blijven die stukjes in je geheugen hangen. 4:51uur met lastige benen.

Achter af zo bekeken had ik niet echt mijn dag maar wel n leuke route goed te overzien n grote ronde en de douches waren nog warm. Zwolle Marathon http://marathonzwolle.nl/

*06-10-2012 Kust Marathon Zeeland*

De Kust Marathon is er ook zo een, als je de kans krijgt moet je die grijpen om hem te doen, ook zo´n M die in no time vol zit, dus schrijf je vast in voor 2013. Ook al zijn der genoeg die voorinschrijven en die dat om wat voor reden toch niet mee kunnen doen, met Kritiek op de Org. Zeeland Marathon om dit toch nog eens onder de loep te nemen.

Maar goed heb er weer een kunnen verkrijgen via n Tweet van Rene Schoen,  mijn reactie zal ik dan maar wederom gewoon omdat ik er geen zin heb om al ruim n jaar van tevoren te plannen van WieWatWaar  laten we het vooral n spontaan gebeuren laten zijn bedoel n maand of 2/3 van tevoren lang zat, bedoel dan de gelegenheid om als nog te kunnen inschrijven. Qua de Marathon slecht 1 opmerking Lekker hoor ook al blijft het n lastige M.

Voor de vijfde keer alweer op de tiende editie en even zag het er naar uit dat het weer zo´n heroïsche zou worden zoals in 2009 de gehele week al knap herfst weer, vergezeld van mijn Pa die zijn winterjas uit de kast had getrokken, en mijn Ma die nog zei van heb je der nu nog wel zin in met die regen, jamaar het klaart op vanmiddag, =;-) en nu beschouw ik mijzelf niet als n mooi weer loper maar verkies toch de Zon en richting de sporthal prikte deze door de bewolking. Wat ik nu ook niet bepaald prettig vind is dat er zoveel fotograven/ camera’s  toegang krijgen tot de omkleedruimtes kortom ongepast, nu is het daar heel gezellig spanning/ ontspanning n geroesemoes van atleten, oeps mijn tweede kritiek al. N hand hey Ron Bakker, Rik. W Snelrijk nog n belg en vele blikken van herkenning Paula IJzerman, Irma.H  Richard.L Ruud.V en naar de start,  *dont cry run* shirt tis nog steeds droog sluit aan en sta daar al even en het is niet waar Corry Bouwmeester die tien min waren zo voorbij het aftellen op 12uur en succes.

Corry Bouwmeester 119de Marathon Ultra loop

Rustig, Rustig les van vorig weekend ook al is het mijn 119de M/U vandaag op mijn Trailroc´s 245 van Inov-8 der staan nog niet zo heel veel km op (+/-30km) maar dat gaat goed komen vandaag nu de benen nog, short en drie lagen hemd shirt lange mouwen en T-shirt Dont Cry Run misschien toch te warm. De Zon het strand en de Zee, zeg maar windje mee, bekertje water en Martin n collega die in Burgh Haamstede woont en elk jaar komt kijken Leuk. Dit jaar heel speciaal omdat zijn Dochter mee loopt eerste Marathon. Proficiat Natasja S

Neeltje Jans http://www.neeltjejans.nl/index.php/nl/deltawerken Toch wel iets bijzonders.

Loop n lekker tempotje +/- 10 pk en raak aan de praat met Niels, Dick en n Barefoot runner kilometers vervliegen 25km  na de lastige kuitenbijter en die kerel 4:38 geschatte eind tijd en de reacties niet lullen maar lopen *Dont Cry Run*   nu was dat de bedoeling maar de kilometers zitten er nog niet in dus rustig aan het zijn veredelende trainingen hou ik me maar voor verzorgt tot in de puntje water, sportdrank, banaantje spons en later Cola en thee en zelf de Bouillon was erg smakelijk bij dezen dus mijn Complimenten aan de Org Zeeland Marathon.

De trappen deden het ook weer, nu kan ik elke dag trainen, woon op 4 hoog  maar naar beneden gaat me toch het best af, op de laatste duinrug na het Hoogste Punt van Zeeland Maak ik nog even n praatje met Martin en Lydia en plots is daar Niels wederom van zie je wel dat je me weer voorbij komt en weer verder het strand tussen de palen door, het voelt nog goed  en loop heerlijk ontspannen Zoutelande binnen met n brede glimlach vang nog de hand van mijn vader als felicitatie en duik net onder de 4:55 uur Lekker.

http://www.marathonzeeland.nl/ 

 

Nog bedankt voor het Support leuk om jullie onderweg te zien Petra en Erik, Fabiola en Gunter, Martin en Lydia me vader en natuurlijk al die andere  SUPPORTERS gelukkig was het goed te doen met dat weer Vind ik Leuk.

                                                                                                                                         groet Coq

Gepubliceerd door coqqualm

cq

5 gedachten over “1e Zwolle en 10de Kust Marathon

  1. Zo heel soms kruisen onze paden zich, nu zelfs 2x in een week.
    het waren dan ook 2 heel bijzondere marathons
    en de kms krijg je zo ook vanzelf weer in de benen.
    tot de volgende M!

  2. Twee mooie marathons. Lekker gelopen. Leuk om je in Zwolle nog even gesproken te hebben. Succes in Berg en Dal, zie je in Voeren;-).

=;-)